Jun 24, 2010

We Are Breeding Ourselves to Extinction

0 comments

"By far the most dangerous foe we have to fight is apathy - indifference from whatever cause, not from a lack of knowledge, but from carelessness, from absorption in other pursuits, from a contempt bred of self satisfaction" : William Osler (Canadian Physician, 1849-1919)


"My generation's apathy. I'm disgusted with it. I'm disgusted with my own apathy too, for being spineless and not always standing up against racism, sexism and all those other -isms the counterculture has been whinning about for years." : Kurt Cobain (American Musician and Singer of the grunge rock band Nirvana. 1967-1994)


"Apathy is the glove into which evil slips its hand" : Bodie Thoene

Jun 13, 2010

TIME

0 comments

Time is like a river you cant touch the same water twice because the flow that has passed will never pass again so enjoy every moment of life


Nov 18, 2008

IF TOMORROW NEVER COMES

3 comments
Sometimes late at night
I lie awake and watch her sleeping
She's lost in peaceful dreams
So I turn out the lights and lay there in the dark
And the thought crosses my mind
If I never wake up in the morning
Would she ever doubt the way I feel
About her in my heart

If tomorrow never comes
Will she know how much I loved her
Did I try in every way to show her every day
That she's my only one
And if my time on earth were through
And she must face this world without me
Is the love I gave her in the past
Gonna be enough to last
If tomorrow never comes

'Cause I've lost loved ones in my life
Who never knew how much I loved them
Now I live with the regret
That my true feelings for them never were revealed
So I made a promise to myself
To say each day how much she means to me
And avoid that circumstance
Where there's no second chance to tell her how I feel

If tomorrow never comes
Will she know how much I loved her
Did I try in every way to show her every day
That she's my only one
And if my time on earth were through
And she must face this world without me
Is the love I gave her in the past
Gonna be enough to last
If tomorrow never comes

So tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

Singer: Ronan Keating Song: If Tomorrow Never Comes
Read Lyrics - Forward this Song to your Friends
(shily)

Nov 12, 2008

Nov 3, 2008

FACTS - Children's thinking process

0 comments

According to Jean Piaget, a Swiss psychologist who earned a world wide reputation by studying how child's thinking process develops. To him there are four stages, no child says Piaget, can be pushed or hurried from one of this stages to another.
  1. Lack of awareness (below 6 months)
  2. Object constancy (after 6 months)
  3. Concervancy of mass or volume (7 - 11 yrs)
  4. Adult conceptualization (11 yrs)

Nov 1, 2008

SK. PERANTAU DAMAI - HARI KELUARGA 08 (Update 7.15pm)

3 comments
La, bila pulak dia ni jadi bapa penyayang ni?

Bapa mithali - layan je la anak tu!
Ala hadiah kecik je, Pasukan Merah dah pakat tak mahu menang bagi kat Pasukan Biru je, tak bebaloi. Tahun depan kalau hadiah lumayan kereta ke, melancong ke Eropah ke.....melepas lah Wan.

Yang rakan kita ni kenapa ye, orang sibuk makan dia menung, rasa-rasanya dia mengumpat agaknya dalam fikirannya " Lajunya makan! agaknya kalau habis mesti dia ambik aku punya" atau "Tak cukup ni, nak ambil lagi malu"


Dia ni pun, anak seorang boleh lah!

Agaknya dalam ramai-ramai bapa yang menunjukkan dia bapa yang baik (depan orang ramai je)siapalah yang takut isteri atau isteri tak takut kat dia.

Vanakam Sar, Pungut ape tu? atau nak tabur beras kunyit.

Jaga mu Mi, Wan dah kempen dah nak rebut jawatan mu, tengok tu dia dah mula pancing undi, siap bagi duit lagi. Yang jadi penyokong kuat, sapa lagi Fadzli la sapa lagi, tanya Datok K dia bagi apa tu.

Peserta terakhir yang tersingkir dari AF9, silapnya terlupa lirik.


Hadiah terlebih ni, untuk sapa ye? Nak bagi Wahat nanti apa kata yang lain, marah pulak Lan, Zaki atau Kasimi. Kalau nak cabut undi, kena bawak balik, jadi pemangku pengerusi yang tak ada elaun memangku buat keputusan, kita lelong je, tapi tak de pun orang nak masuk lelongan,






Zaki yang ni tuk mu, demo sian kat mu. Tak pe la Ki tahun depan boleh ke ikut sama, nanti tak leh pulok, anak kecik.





SK PERANTAU DAMAI - HARI KELUARGA 08

2 comments
Agaknya ayah budak ni masa kecil pun serupa macam anaknya, kalau nak tahu macam mana dia kat sekolah dulu, tanyalah cikgu dia. Mengikut hikayat yang diceritakan dari mulut ke mulut, dia dulu gedebe khabarnya sampai sekarang pun macam tu, bertaubatlah Zailani oooi...

Tendang apa tu? Kalau tengok gaya macam tendangan penalti, masuk gol ke? tendang 5 kali sekali pun tak kena sasaran, ada hati nak main untuk MU poorah, what say you Devan?

Eh buat apa tu, macam gerakan sumo je. Kat mulut tu pulak apa bendanya, macam-macam cara nak menang, peraturan mesti di ikut oi, itu sebab peraturan di buat. Tengok kakak ni, menunjukan kesungguhan, ni tak peraturan kata satu-satu dia buat empat lima sekali, ni baru getah. Kalau hadiah kondo ke, BMW ke atau emas 1 kilo barulah bebaloi. Hadiah hamper je, anggaran RM10 satu hahahaha

Main guli ke?
Ni Wan ni, buat apa lah pulak tu, macam marah je!

Hai Sham, tulah orang kata kahwin, kahwin tak la duduk termenung, tengok anak orang buat apa. Cepat-cepat la kawin Sham. Dengar-dengar calon dah ada, orang mana? Sungai Isap ke, Bukit Sekilau.


Harap gaya je, budak yang kat belakang tu mesti kata "aku tendang lagi baik"



Menari ke apa? Atau......... malas nak cakap

SK. PERANTAU DAMAI - HARI KELUARGA (FD) 2008

2 comments
Anak-anak siapa lah ni? Anak Zailani ke? Rupa tak macam Zailani, atau anak Saimi? tapi Saimi tak ikut sama. Pengerusi nak kena undi tak percaya ni, buat program tapi tak ikut sama. Sah anak Mohd Nor, kuah kalau tak tumpah ke nasi kemana lagi, pantang nampak air nak memancing.
Oh, seronoknya makan, perut lapar, sesat jalan pulak. Ke Melaka pun sesat juga, tapi tak pe. Jangan sesat sampai Tokyo sudah, London tak pe. Kalau sesat ke Tokyo, siapa pandai cakap Jepun? Ada orang kata Devan boleh! Hah? Tamil boleh lah.
Buat Hari Keluarga kat Melaka je? Ya lah itu pun susah nak buat, Kat Cherating la, Kuala Rompin la, macam-macam tempat sampai ada yang cadangkan Jakarta, akhirnya orang yang cadang itu, cadang ni tak nampak hidung, ada je alasan, tu baru satu isteri, kalau 2, 3 atau 4 camana?

Akan di update............


(Thanks technology)

Children's Classic Book Art of the Day

Children's Classic Book Art of the Day